În vizită la școlile din Făurei, Valea Ursului și Ion Creangă
Joi, 7 aprilie 2022, echipa formată din Mihaela Popa și Ana Maria Radu, responsabile grup țintă (GT) și Catrinel Dana Cojocaru, responsabil comunicare și publicitate în cadrul proiectului „Calitate și Incluziune prin Educație”, au mers în vizită la beneficiarii însriși în proiect, din comunele Făurei, Valea Ursului și Ion Creangă.
Prima oprire a fost la Școala Gimnazială nr.1 din Făurei. Aici, activitățile se desfășoară într-un spațiu foarte frumos amenajat, curat și luminos. Cei 17 beneficiari învață atât în clădirea școlii centrale ( 5 elevi de clasa a 7-a), cât și într-o altă structură ( 12 copii la școala Budești), fiind elevi în clasele primare. Două dintre beneficiare ( Roberta și Marta) se aflau într-o activitate de educație remedială împreună cu d-na profesoară Valeria Anisiei- care este și directoarea unitășii de învățământ. Fetele erau încântate de discuțiile purtate și au afirmat că vin la activități cu plăcere, pentru că află lucruri noi și învață multe depre comportamentul lor și al colegilor. Ultima dată au discutat despre pericolele bulling-ului: care sunt reacțiile nepotrivite, cum le recunoaștem și cum pot fi ele gestionate. Iată și câteva fotografii din timpul vizitei.
A doua oprire a fost la Școala Profesională din Valea Ursului. Aici sunt înscriși 45 de beneficiari dintre care 9 cu cerințe educaționale speciale (CES). La data vizitei, o parte dintre copii se aflau într-o activitate de educație remedială, în cadrul căreia pregăteau ornamente de primăvară. Și pentru ca atmosfera să fie cât mai prietenoasă, copiii ascultau muzică și cântau. După ce fiecare a creat o coroniță cu flori, copiii le-au și votat pe cele mai frumoase. Veselia și preocuparea lor de a se întrece în inventivitate, ne-a molipsit și pe noi. De coordonarea activității se ocupa doamna profesoară Tania Zaharia. Am făcut și aici fotografii.
A treia oprire a fost la una dintre cele mai mari unități de învățământ implicate în proiectul „Calitate și Incluzune prin Educație„: Școala Gimnazială Ion Creangă. Dintre cei 61 de beneficiari, 8 se află în risc de abandon școlar, iar 53 sunt cu cerințe educaționale speciale (CES). De educația remedială se ocupă dl. profesor Bogdan Huși, cel care este și directorul unității de învățământ. 4 dintre beneficiari, care sunt și colegi de clasă, se aflau într-una din sălile amenajate pentru desfășurarea activităților, unde colorau și ascultau muzică. Vi-i prezentăm și pe ei.
Vizita a inclus, de asemenea, discuții privind oportunitatea proiectului în fiecare unitate de învățământ și rezultatele așteptate, rezultate care deja încep să se vadă.