Impresii la final de proiect (11)
Mai sunt doar câteva săptămâni de proiect….timpul trece repede…și, curând, copiii și tinerii cu care au lucrat specialiștii noștri se vor descurca ( de minune, sperăm noi) cu provocările lor.
Iată acum părerea unui alt psiholog implicat în proiect, doamna Iulia Ţifui, care a lucrat cu beneficiarii din cadrul Şcoalii Gimnaziale Gherăieşti -Neamț.
”În cadrul proiectului „Calitate și incluziune prin educație” am lucrat cu 52 de beneficiari cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani. Am desfăşurat activităţi de consiliere psiho-pedagogică şi consiliere copii şi tineri pe diverse teme educative, cum ar fi: încurajarea exprimării emoţiilor, identificarea şi exprimarea sentimentelor, dezvoltarea aptitudinilor de rezolvare a problemelor şi luarea deciziilor, dezvoltarea aptitudinilor sociale, construirea conceptului de sine şi a stimei de sine, îmbunătăţirea aptitudinilor de comunicare, educarea comportamentelor de aparare împotriva abuzului fizic şi a celui emoţional, formarea deprinderilor de viaţă independentă, dezvoltarea imaginaţiei, promovarea sănătăţii şi a stării de bine a copilului, activităţi de dezvoltare personală.
Ar fi de dorit ca astfel de proiecte să continuie, pentru că tema principală a vizat în special reintegrarea educaţională şi socială, precum şi prevenirea abandonului şcolar, m-am axat mai mult pe acest concept încercand să le insuflu copiilor cu care am lucrta importanţa şi rolul educaţiei în viaţa socială şi integrarea lor în societate, considerand că activităţile pe care le-am făcut vor avea efecte benefice asupra calităţii vieţii lor ca viitori adulţi.
Aceste activităţi ar trebui să aibă continuitate deoarece rolul educaţiei într-o societate, creează o imagine pozitivă şi este temelia de bază a unei naţiuni.
În ceea ce priveşte evoluţiile beneficiarilor din proiect, cu siguranță acestea se vor observa pe viitor; ceea ce pot să spun este că promovabilitatea şi prezenţa şcolară sunt mult mai mari, iar interesul copiilor pentru educaţie a crescut.
Utilitatea acestor proiecte constă tocmai în faptul că ele vin în sprijinul acestor copii defavorizati, facilitându-le integrarea în comunitate, fiecare copil având acces la consiliere psihopedagogică de specialitate gratuită, pe care niciunul nu și-ar fi permis-o. Iar asta nu poate decât să contribuie la creşterea randamentului şcolar şi la orientarea lor în viaţă pe mai departe. ”