Impresii despre proiect (5)
Un alt specialist dedicat care a lucrat cu mare plăcere în cadrul proiectului „Calitate si Incluziune prin educație” este doamna Gianina Petronela Eibenschutz, de profesie psiholog. A lucrat cu beneficiari din două unități de învățământ: de la Şcoala Gimnazială ,,Daniela Cuciuc’’ din Piatra Neamţ şi de la Şcoala Gimnazială Bodeşti, judeţul Neamţ.
”În total, am lucrat cu 65 beneficiari, elevi cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani. În cadrul ședințelor de consiliere psihopedagogică individuală și de grup, copiii din cadrul proiectului au înregistrat progrese în ceea ce privește dezvoltarea încrederii în sine, abilitatea de soluționare a problemelor, negocierea și logica succesiunii abilităților de a face față oricăror situații, dezvoltarea limbajului. Aceste lucruri le-am obținut prin jocurile didactice introduse în diferite momente ale consilierilor psihopedagogice realizate. Am realizat cu aceștia o învățare activă, acordând un rol dinamic intuiției și imaginației fiecarui copil. De asemenea, copiii au fost cooptați într-un proces de construire și schimbare a comportamentelor care să le permită descoperirea resurselor proprii necesare depășirii dificultăților cu care se confruntă în relațiile elev-elev și elev-profesor.
Pe partea combaterii abandonului școlar, am contribuit la consolidarea stării de bine (a stimei de sine) a elevilor, astfel încât unii dintre cei care erau predispuși abandonului școlar din cauza rezultatelor școlare slabe sau a mediului familial, s-au bucurat de atenția acordată, s-au simțit respectați, valorizați și utili, dobândind astfel încredere în forțele proprii pentru luarea celor mai bune decizii.
Prin derularea acestui Proiect, am demonstrat ca diferenţele individuale dintre copii sunt o sursă de bogăţie şi diversitate, nicidecum O PROBLEMĂ. Astfel, şcoala este un spaţiu propice pentru a pune bazele unor prietenii, aceasta oferind un învaţământ de calitate tuturor copiilor, oricare ar fi aptitudinile lor.” susține doamna psiholog.
Nici în cazul beneficiarilor cu care a lucrat, nu lipsesc exxemplele de copii care au evoluat prin activitățile derulate. ”Un exemplu de progres în cadrul activităţilor desfăşurate de mine, este cel al elevului D. din Şcoala Gimnazială Bodeşti. Iniţial, D. era un elev introvertit, nesigur pe el, care se supăra foarte uşor, având şi probleme de limbaj. Astăzi, D. este un copil mai sigur pe el, şi-a dezvoltat relaţiile cu colegii şi cu doamna învăţătoare, iar relaţia cu familia este mai strânsă. Imaginea de sine s-a îmbunătăţit, de asemenea el a învățat să comunice mai eficient cu ceilalţi.
Ca o concluzie, unul dintre avantajele acestor Proiecte, este faptul că elevii cu cerințe educaționale speciale unt trataţi ca parte integrantă a societăţii, au ca model restul colegilor care nu au încărcătura unor probleme; prin activități și atitudini comune, atât copiii cu cerințe educaționale speciale, cât şi colegii lor, îşi dezvoltă abilităţile comunicative, devin mai creativi, acceptă diversitatea. Socializarea între elevi şi dezvoltarea prieteniilor între colegi sunt părâi extrem de importante în dezvoltarea procesului de învăţare, datorită schimbului de informaţii permanent.”- a mai adăugat doamna Gianina Petronela Eibenschutz, psiholog.