Impresii despre proiect (4)
Bun găsit !
Vă propunem , astăzi , să aflăm cum se vede proiectul nostru de la Liceul Teoretic “Vasile Alecsandri “ din Săbăoani. În acest context, am rugat -o pe doamna Laura Cobzariu, profesoară de educație remedială, să ne transmită câteva gânduri.
“ Inițial am pornit cu un număr de 69 de beneficiari, din clasa întâi până în clasa a noua. Nu a fost o misiune chiar ușoară, dar după câteva activități desfășurate împreună, copiii au început să vină cu drag. Au fost încântați de jocurile făcute împreună,de faptul că își rezolvau temele și relaționau cu ceilalți colegi.
Prin bunăvoința domnului director, prof. Albert Ovidiu și colaborarea dumnealui cu cei de la Banca de alimente Roman, copiii au beneficiat și de produse alimentate câteva luni. Tot dumnealui a coordonat și un grup de voluntari din cadrul liceului pentru a-i îndruma pe elevii de gimnaziu din cadrul proiectului. Zilnic,4-5 elevi de liceu își ajutau colegii mai mici în rezolvarea temelor și acest lucru s-a văzut și în activitatea la clasă a unora dintre beneficiari.
Incluziunea presupune efortul de a asigura tuturor elevilor – de limbă şi cultură diferite, din familie diferite, cu orice probleme de sănătate, cu interese şi moduri de învăţare diferite – strategii de predare-învăţare adecvate şi individualizate, fără a stigmatiza sau a separa. Includerea îmbunătăţeşte procesul de învăţare pentru toţi elevii, cu şi fără nevoi speciale. A asigura şanse egale elevilor înseamnă a asigura posibilităţi maxime de dezvoltare fiecăruia, în funcţie de aptitudinile şi interesele sale.
Pentru ca activitatea instructiv –educativă să fie profitabilă pentru toţi elevii, aceasta trebuie să se realizeze diferenţiat. Educaţia diferenţiată vizează adaptarea activităţii de instruire la posibilităţile diferite ale elevilor, la capacitatea de înţelegere şi ritmul de lucru propriu unor grupuri de elevi sau chiar fiecărui elev în parte.
Educaţia incluzivă promovează egalitatea şanselor, oferind sprijin pentru învăţare şi acestor copii, care nu reuşesc să se adapteze la exigenţele şcolii, care întâmpină dificultăţi în învăţare, care uneori vor, dar…nu pot sau nu știu cum să gestioneze anumite situații.
Incluziunea presupune nu doar acceptarea, tolerarea copiilor cu nevoi speciale într-o clasă din învățământul de masă, ci şi adaptare la cerinţele acestor copii, cuprinderea lor în programele educaţionale alături de toți ceilalți copii , dar şi responsabilitatea de a le asigura în acelaşi timp servicii de specialitate, programe de sprijin individualizate. Înseamnă asumarea unor schimbări în organizarea şi dezvoltarea activităţilor instructiv – educative derulate în şcoală. “ spune doamna profesoară Laura Cobzariu.