Impresii despre proiect (2)
Continuăm povestea proiectului nostru văzută prin ochii doamnei profesor de educație remedială Lucreția Bancu, cea care s-a ocupat de beneficiarii noștri de la Școala Profesională Adjudeni.
”Am lucrat cu 59 de beneficiari cu varste cuprinse între 7 și 16 ani. Am desfășurat activități de educație remedială cu un grup de 30 copiii si activitati de sprijin cu un grup de 29 de copiii, și pot spune cu mâna pe inimă că cele mai apreciate au fost jocurile de socializare cum ar fi „Poștașul” sau ”Deschide urechea bine”, jocurile de stimulare senzorială în care am construit împreună modele din plastilină, ori am împerecheat obiectele după sunet, apoi jocurile de autonomie personală ( ”Stai pe roșu, treci pe verde!” , „Baloane cu zilele săptămânii”, „La spectacol”, ”În vizită la muzeu” sau „În excursie”, și nu în utimul rând Jocurile de dezvoltare cognitivă: „Salata de legume”, „Familia de animale”. Le-am denumit pentru că, poate cineva ar fi curios să deslușească și singur ce înseamnă aceste jocuri și cât de importante sunt în dezvoltarea copiilor.
Din acest proiect mi-am dorit ca, prin activitățile și jocurile aplicate să aduc starea de bine, elevii să se cunoască mai bine pentru a socializa mai usor, să se simtă în largul lor la școală și în alte colectivități și să realizeze că pot face aceleași lucruri ca toți ceilalți colegi din clasa lor.
Efectul activităților? O incluziune făcută pas cu pas, cu prietenie și cu zâmbetul pe buze. De aceea consider că astfel de activități trebuie să continuie.” spune doamna profesoară Lucreția Bancu.
Întrebată dacă ar putea da un exemplu legat de evoluția unui beneficiar, a răspuns într-o clipă: „ Cu siguranță nu avem un singur exemplu, dar acum îmi vine în minte cel al elevului C., care a intrat în proiect din clasa a-VI-a, când era un copil timid, neintegrat în colectiv, un copil cu care am relaționat foarte bine din prima clipă, cu multă dragoste și cu răbdare, care acum vine cu drag la școală și la toate activitățile, motivând cu bucurie că a învățat cum să fie deschis în relația cu o persoană adultă, cum să aibă încredere, cum că ceară un sfat, cât de important este să învețe carte pentru a avea o meserie și un viitor.
Mai trebuie adăugat că astfel de proiecte sunt utile atât profesorilor, cât și părinților elevilor cu cerințe educaționale speciale și implică dezvoltarea unui program sau a unui plan de activităţi extracurriculare pe termen lung. Mă gândesc la înființarea unui club comunitar în vederea implicării elevilor în activităţi care să le dezvolte în continuare şi să le valorifice la potențial maxim abilitățile, talentele, deprinderile. Ar fi extraordinar pentru întreaga comunitate!” a mai adăugat doamna Lucreția Bancu, profesor de educație remedială.