Impresii despre proiect ( 1)
Bun regăsit !
Iată că, încet- încet, proiectul nostru se apropie de final….Ne pregătim să tragem linie și să vedem ce am învățat în toată această perioadă. O luăm , așadar, pas cu pas și vă prezentăm din culisele activităților desfășurate în ultimii 3 ani la cele 16 unități de învățământ.
Una dintre specialistele din cadrul proiectului ”Calitate și incluziune prin educație” este Ionela Diana Imbru, psiholog, care a lucrat cu beneficiarii care învață la Școala Gimnazială din comuna Ion Creangă, județul Neamț. Iată câteva cuvinte despre experiența avută:
”În cadrul proiectului, eu am lucrat cu 50 de copii cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani. Am desfășurat activități de Consiliere psihopedagogică și Consiliere dedicată copiilor și tinerilor. Cele mai apreciate au fost activitățile interactive în care copiii au fost implicați în mod direct, exercițiile de autocunoaștere, dar și activitățile de consiliere psihopedagogică în care își puteau împărtăși, într-un mediu securizant, neliniștile și trăirile lor. Îmi doresc ca beneficiarii cu care am lucrat șă fi învățat să aibă mai multă încredere în ei, să simtă că pot, că sunt capabili; să găsească acea motivație interioară care să îi facă să se străduiască cât de mult pot, să învețe înțelegând că școala le oferă șansa la o viață mai bună; să se cunoască pe ei înșiși și punctele lor forte, dar și slăbiciunile lor și să încerce să fie mereu mai buni; să comunice asertiv; să se adapteze mai ușor și să se integreze mai ușor în grupul de clasă sau în alte grupuri de copii din care fac parte; să îmbunătățească relațiile cu parinții, cu bunicii, cu frații lor sau cu persoanele care îi au în îngrijire. Îmi doresc să fi învățat și să fi simțit că sunt copii buni!” spune doamna psiholog Ionela Diana Imbru.
Cu alte cuvinte, proiectul a reușit să creeze relații de respect, de prietenie și, mai presus de asta, de încredere. Specialiștii noștri trag speranțe că ceea ce au învățat beneficiarii, nu se va opri aici: „Efectele activităților sper să fie pe termen lung: mi-aș dori ca beneficiarii aibă mai multă încredere în ei, în potențialul lor; să fie responsabili; să fie mai motivați să meargă la școală, să învețe; să se implice activ în sarcinile școlare din clasă, de acasă și să muncească știind că așa vor avea un viitor frumos; să știe că sunt lucruri care depind de ceilalți, dar sunt și lucruri care depind de ei. Îmi doresc ca ceea ce au învățat să aibă reverberații în timp și să le poată crește calitatea vieții lor; să își amintească faptul că sunt buni și că au misiunea lor, drumul lor, care depinde și de ce vor face ei.”
Deși se propie de final, mulți ar vrea ca proiectul să continuie. La fel si doamna psiholog Ionela Diana Imbru: „Cred că ar trebui să continuie și când spun asta mă gândesc la o beneficiară a cărei viață efectiv s-a schimbat total datorită acestui proiect. Despre aceasta fetiță mi-au povestit, inițial, doamna profesoară de istorie și domnul director al Școlii din comuna Ion Creangă. Este o elevă cu potențial, însă moartea tatălui, faptul că mama locuia acum cu un bărbat abuziv, problemele de natura familială și financiară, la care se mai adăugau și tachinările colegilor (ea repeta anul școlar etc.) o făceau să se retragă tot mai mult, să absenteze tot mai mult de la școală. Ce vă pot spune astăzi este că beneficiara are o evoluție frumoasă, nu mai absentează de la ore, rezultatele la învățătură s-au îmbunătățit, are mai multă încredere în ea și este mai motivată. Ca o paranteză și mama a ieșit din relația abuzivă în care se afla, a primit o locuință socială din câte am înțeles, s-a angajat, iar fetița învață cu bucurie și o ajută și pe mama ei având grijă de cei doi frățiori, atunci când femeia este la muncă. Este, așadar, un succes la care mă bucur că și activitățile din proiect ( pe lângă efortul școlii și al protecției sociale din comunitate) au avut o contribuție importantă. În acest context, consider că utilitatea acestor proiecte este de necontestat, mai ales pentru acei copii care provin din medii defavorizate, din familii dezorganizate, cu un statut material precar, ori copii care au diferite dizabilități sau traume.
Eu sunt recunoscătoare că am putut ajuta!” a mai adăugat doamna Ionela Diana Imbru, psiholog.