Controlul emoțiilor
Vă prezentăm, astăzi, câteva imagini surprinse în cadrul activității desfășurate la Școala Gimnazială din Comuna Ion Creangă – Structura Averești, vineri, 20 ianuarie 2023.
“Am început activitatea încurajându-i pe copii să-și împărtășească trăirile, gândurile, sentimentele, nevoile, folosind metafora vulcanului.
La fel ca în cazul unui vulcan, niveluri neexprimate sau neglijate ale emoției, ale trăirilor lor, pot începe să fiarbă ușor în profunzime, apoi clocotesc tot mai intens, până când erup și se revarsă fără a mai putea fi stăvilite ori controlate.
Fiecare dintre copii, cu încântare, a adăugat în pahar câte puțin bicarbonat (pe care l-am asemănat cu sentimentele și gândurile copilului), apoi oțet (sau stresorul asociat inhibiției).
Astfel, au observat cum emoțiile și sentimentele acumulate și înăbușite, dacă nu sunt împărtășite, monitorizate și reglate în mod adecvat, se revarsă și pot face “prăpăd”.
După acest experiment am continuat activitatea prin citirea a două studii de caz de către doi dintre beneficiarii noștri, am completat fișa de lucru “De ce învăț? “, identificând astfel motivele pentru care învățăm; apoi, prin brainstorming, am descoperit împreună noi modalități de stimulare a motivației copiilor. “ spune doamna psiholog Ionela Diana Imbru.